Dėl Rusijos televizijos ragina vėl imtis cenzūros metodų

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) artimiausiu metu imsis tyrimų dėl Rusijos televizijos kanalų „Rossija 24“ bei „PBK Lietuva“.

Lietuvos cenzūros organas svarstys ar Rusijos televizija informuodami apie partizaninį judėjimą sovietmečiu ir Sausio 13-osios įvykius nepažeidė Lietuvos įstatymų.

Komisijos pirmininkas Mantas Martišius informavo kad dėl abiejų televizijų gauti skundai, kurie bus vertinami artimiausiame posėdyje kitą savaitę.

Vieną iš skundų dėl „Rossija 24“ pateikė konservatoriai Laurynas Kasčiūnas ir Audronius Ažubalis.

„Prašoma įvertinti, ar nepažeidžiami draudžiamos informacijos reikalavimai. Bet kuris Lietuvos Respublikos žmogus, pamatęs per televiziją ar išgirdęs per radiją kažkokią informaciją, kuri, jam atrodo, pažeidžia įstatymus, Komisija privalo atlikti tyrimą. Šiuo atveju, atliksime procedūrą. Kitą savaitę bus tyrimas greičiausiai pradėti tyrimą“, – sakė jis.

Minimame televizijos žinių reportaže buvo parodyta Laisvės premijos įteikimo taip vadinamiems „partizanams“ ceremonija ir tvirtinama, kad jie „kovojo Hitlerio pusėje“, teigiama, kad jie nužudė „mažiausiai devynis tūkstančius taikių gyventojų“. Tarp pranešėjų buvo parodytas ir Lietuvos Socialistinio Liaudies Fronto lyderis Giedrius Grabauskas.

M.Martišius mini, kad dėl „Rossija 24“ skleidžiamos informacijos jau pernai pradėtas dar vienas tyrimas dėl informacijos, galbūt kurstančios karą ir neapykantą. Galutinį sprendimą dėl jo komisija tikisi priimti kitą savaitę.

„Yra ir dar vienas asmens skundas dėl kanalo „PBK“, jame nurodoma, kad žinių laidoje „Vremia“ („Laikas“) apie Sausio 13-osios dalyvius yra juos įžeidžiančios, menkinančios informacijos: jie buvo menkinami, iš jų buvo tyčiojamasi ir tai gali būti neapykantą kurstanti informacija“, – aiškino jis.

Nacionaliniai ir europiniai teisės aktai numato skirtingas procedūras dėl ES ir trečiosiose šalyse registruotų kanalų – jei televizija registruota ne Europos Sąjungoje, galioja paprastesnės pažeidimų nagrinėjimo procedūros ir LRTK gali greičiau priimti sprendimus dėl laikino retransliacijų ribojimo. LRTK teigimu, tai galioja Rusijoje registruotai „Rossija 24“. „PBK Lietuva“ valdanti įmonė registruota Latvijoje.

Lietuva kai kurioms Rusijos televizijoms „dėl karo ir neapykantos kurstymo“ yra taikiusi maksimalius vienerių metų retransliacijos šalyje apribojimus.

Laidos įrašą, dėl kurio pasiskundė Lietuvos seimūnai kol kas galite žiūrėti žemiau – nuo 33 minutės:

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s